Vracia sa éra klasických holičstiev a kto iný by sa tomu venoval v Prešove než Peter Luterančík alias Cibo.
Cibov Barbershop je populárny, posúďte sami: https://www.facebook.com/Luterančík-Peter-Hair-StudioBarber-Shop-786182481436702
Ako sám vraví, je to dnes viac zážitková forma než len rýchlo ostrihať a ísť, Človek si môže dať drink, pokecať, zrelaxovať atď. , neviem, ako to majú ženy v kaderníctvach, ale toto tak funguje. A to fakt nie som ten typ, ktorý by sa nejako extra staral o svoj účes.
Pred Cibom s britvou som mal rešpekt, ale bolo to fajn. Kolegyňa Mária Pihuličová si to nedala ujsť (robili sme i článok), tak vznikli tieto časozberné fotky.
Pozrite si fotoreportáž a o tom, ako dopadla zmena môjho fejsu (posledné foto je po pár dňoch).
A článok som napísal do Kompasu fanúšika, úspešnej prílohe Prešovských novín a ďalších týždenníkov MY na východnom Slovensku:
http://presov.korzar.sme.sk/c/8143270/prave-vychadza-futbalovy-kompas-fanusika.html
Totiž klasika sa vracia a módne trendy určujú práve futbalisti. A keďže článok vyšiel len v kompase, na webe nie je, tu ho exkluzívne ponúkam:
Futbalisti nechodia len na tréningy, ale aj k holičovi. Práve hviezdy zelených trávnikov určujú celosvetové módne trendy. Aké vlastne sú?
V móde sa vraj všetko vracia. Inak to nie je ani s účesmi či bradou. Návrat ku klasike momentálne fičí. „Je to klasické holičstvo. Len v dnešnej ére sa to volá barber shop. Principiálne je to stále to, čo bolo. Dôjde chlap, nechá si urobiť vlasy, nechá si upraviť fúzy, bradu, oholiť si tvár. Aj celú hlavu, “ hovorí Peter Luterančík alias Cibo, známy prešovský kaderník a teraz už aj holič.
Medzi jeho zákazníkov patria futbalisti. A nielen oni. Doteraz však bol viac známy ako dámsky kaderník. „Stále som mal pomerne silnú pánsku klientelu. A vyplynulo to ako nutnosť. Z toho, ako sa rozvíjal trh. Musel som sa aj ja prispôsobiť tomu, čo prichádza sem. preto som sa začal venovať holeniu britvou a všetkým tým veciam, ktoré k tomu patria, “ vraví Cibo, ktorému nerobilo problém vziať britvu do ruky. „Som vyučený v odbore a patrím ešte ku generácii, ktorá sa to reálne učila. A ďalšia vec, človek nemá inú možnosť, len trénovať a získať prax. A na to sú skvelí kamaráti.“
Vysvetľuje, že je rozdiel oholiť niekoho so strojčekom a s britvou. „Nie je to len imidžová vec. Je veľký rozdiel, keď sa oholí chlap sám doma a keď ho oholí niekto, kto to vie. Po druhé, tá samotná britva je veľký rozdiel holenia, než tie žartovné žiletky, ktoré človek kúpi v obchode.“
Podľa neho to nie je nič nové, akurát to niekedy v osemdesiatych rokoch úrady zastavili a ľudia si od tejto služby odvykli. Dnes sa dopyt vrátil. Aj vďaka futbalistom, ktorí si potrpia na módne účesy a vychytávky. A o dlhé brady sa tiež treba starať.
„Momentálne letí vlna hispteriny. Plných, veľkých brád. Ale nie je to len o tej brade, je to spojené s celým účesom a s celým imidžom človeka. Vrátane oblečenia, prejavu, vlasov... Už to nie je len o tom, že pani vybrúsi chlapa strojčekom. Dnes je to celý balík služieb, skôr taká zážitková udalosť, “ dodáva holič.