dnes je Piatok - 29. marec 2024 - Miroslav | zajtra Vieroslava

Ľubošova recenzia: Šarišská nátierka – Taže tak

Znalec a tvorca slovenskej undergroundovej scény Ľuboš z legendy CHVM napísal zopár slov o novom cédečku kapely Šarišská nátierka.

Je tam zopár nezrovnalostí, ale nechávam to tak, pre autenticitu. Vďaka:

Od Frenkyho som dostal CD Šarišská nátierka s názvom Taže tak. V žiadnom prípade si nemyslím že toto je punková kapela. Na bandzone som tuším čítal že sa radia do škatuľky pub punk Je fakt ze aj s týmto štýlom má kapela všeličo spoločné. V prvom rade treba povedať že páni zo Šarišskej nátierky sú skvelí zruční muzikanti a hlavne majú všeličo napočúvané. A tak zo svojich obľúbených kapiel namiešali riadnu šarišslkú nátierku Nemôžem povedať že by som počul niečo neobvyklé a super originálne čo som ešte v živote nepočul Možno sa mýlim ale od prvej skladby MASTNA HLAVA na vas vyletí sound ála Horkýže slíže prepleteny lubivym rock n rollom a ku koncu zaznejú motívy death metalu. Takto to celé pokračuje ďalej a nátierka je skvelo namiešaná. Textári si nebrali servítku pred hubu a spievajú, priam Revúca všetky texty ktoré sú aj vulgárne a často perverzné. Často používajú k spevu screamingy. Skladba HÁVEĎ sú jasni DEAD KENNEDYS skvelé zahrani s vychodniarskym nárečím. Kto pozná kapelu Molotow tak ju isto nájde v skladbe Góje. Perverzny sladacik VTAKOPYSK ako aj celé CD dáva do popredia skvelý priam deathmetalovy zvuk gitár a zvuk je vcelku fajn namiesany. Sem tam mi unikajú texty. KOCKATA KURA nezaprie príbuznosť s LOU FANANKOVYM HAGENOVYM Prúšom úchylom. SURIKATA predvádza skvelé rytmy popretkávané zase WALTARIOVSKYM death metalom. RIADNY zase sližovské poňatie a skvelé speed gitary... V BIBULUS BIBERS som dokonca začul kúsok citlivých Ještě jsme se nedohodli a celá skladba je riadna rytmicka metalová paľba. HOVNO V TRAVE je podľa mňa najslabší kúsok tohoto albumu. DZEKSON je zrejmý podľa názvu. Šialená trash verzia od kráľa popu. BIDET A KATAR jasná Kukova dielňa ale v skvelom podaní chalanov z Prešova. Trošku lacno pôsobí dychovečka JÁ TI ZA KLOBUCIK PIERKO DÁM v inak skvelo namakanej FILIGRANSKEJ. Skvelé zmeny rytmov... úvodné kvakadlo v POLKA mi pripomenulo UMELU HMOTU A ich kulate jehly. A potom kúsku nasleduje tvrdý stoptajmovy nárez. Neuveriteľné... . Vesely SEX na záver v štýle Dalibora Jazdu mierne pritvrdeneho dáva bodku za týmto albumom. V každom prípade je to veľmi zaujímavé dielko čo sa týka štýlov, rytmov. Spevov, revov, textov. Takto to teda cítim ja starý undergroundový medveď Luboš CHVM. Napísané v Bratislave v aute na parkovisku na MDŽ 2016.

15.3.2016 | Autor: Ľuboš Dzúrik | Recenzie | čítané: 4828 krát | Zdieľať |