Medializuj.sk – nová platforma spájajúca odborníkov a novinárov
Startup získal polmiliónovú investíciu.
Lemuráčky Jana a Mima
„Mám rád novinky, ktoré zlepšujú prácu, preto som sa do medializuj.sk hneď zapojil a aj som ju využil. Úspešne. V zverejnenom článku som mal rovno štyri stanoviská odborníkov, ktoré mi prišli cez túto platformu. Podstatné ale pre mňa bolo najmä to, že tvorcov, teda tvorkyne medializuj.sk dobre poznám už roky, preto som vedel, že to nebude žiada somarina.“
Toto som napísal 27. 9. 2019 pre novú platformu Medializuj.sk.
Vymysleli ju kamarátky Jana a Mima (tá účinkovala aj v dokumente Svojsky mladí) z agentúry Lemur. A prvý reálny článok, v ktorom sa výstup z tejto platformy objavil, bol tento môj korzársky text: https://presov.korzar.sme.sk/c/22204585/presovsky-zupan-milan-majersky-ma-sedem-hovorcov.html
Citát:
O stanovisko k otázke personálnych obsadení úradov, konkrétne tzv. tlačových oddelení, sme prostredníctvom platformy medializuj.sk oslovili viacerých odborníkov. Zaujímalo nás, koľko zamestnancov by malo zabezpečovať činnosť oddelenia komunikácie a propagácie pre veľký úrad, akým je ministerstvo, veľké mesto či vyšší územný celok.
Eva Balážová, prezidentka Asociácie komunálnych ekonómov SR: „...“
Štefan Polgári, online marketingový špecialista: „...“
Lucia Hirko, personalistka a marketérka: „...“
Zuzana Kaňuchová, krízová manažérka: „...“
Neskôr sa odborníci z Medializuj.sk objavili aj v ďalších (nielen mojich) článkoch. A 1. 10. 2020 sa objavila správa, že Medializuj.sk získala investora a bude z nej veľká medzinárodná platforma.
Tu je:
Košický startup Medializuj, ktorý sa venuje žurnalistike, získal podporu pol milióna eur na rozvoj a rozšírenie platformy do 10 krajín Európy. Do projektu investoval kapitálový fond Vision Ventures.
Medializuj.sk je platforma, ktorá spája profesionálov pracujúcich v médiách so špecialistami z rôznych odvetví, ktorí sú pripravení reagovať na ich otázky. Novinári tak získajú relevantné vyjadrenia do svojich príspevkov a odborníci bezplatnú publicitu. Táto služba je, a navždy bude, bezplatná.
Spoluzakladateľmi projektu sú Jana Beerová a Miroslava Korytková, dlhoročne pracujúce v oblasti médií a vývojár Zsolt Szabo. „Medializuj odzrkadľuje našu dlhodobú potrebu nájsť skutočných odborníkov, ktorí by sa vedeli dôveryhodne a správne vyjadriť k rôznym témam. Touto službou by sme radi prispeli k minimalizovaniu hoaxov a nepravdivých informácií, ktoré sa objavujú v online i offline priestore a zároveň by sme chceli pomôcť pri prezentácii práce špecialistov“ približuje Jana Beerová.
Projekt vznikol v roku 2019, ako služba pôsobiaca výhradne na Slovensku, s ambíciou postupného rozšírenia do európskych krajín. Práve prostredníctvom investície by sa tak malo udiať už tento rok.
„Predpokladáme, že aj tvorba kvalitného obsahu pre médiá musí prejsť digitálnou transformaciou. Výsledkom môže byť väčšia demokratizácia hodnotných textov, eliminácia hoaxov a taktiež alternatíva k súčasnej forme inzercie. Keďže tento problém je globálny, veríme v medzinárodný úspech projektu Medializuj. Silný a skúsený tím zakladateľov služby je silný argument v prospech úspešnej realizácie, “ opisuje Tomáš Bél, ktorý stojí na čele Vision Ventures, dôvody, pre ktoré sa rozhodli investovať do služby.
Budúcnosť natívnej reklamy
Víziou startupu je aj vytvorenie priestoru pre natívnu reklamu. „V súčasnosti sme všetci presýtení množstvom reklamy, ktorá na nás vyskakuje na každom kroku. Existuje už mnoho blokátorov, ktoré práve v online priestore minimalizujú množstvo zobrazovaného sponzorovaného obsahu. Našou víziou je spolu s mediálnymi domami a agentúrami pripraviť priestor, do ktorého reklamný obsah prirodzene zapadne, ” vysvetľuje Beerová a dodáva: „Pracujeme na tom, aby sme vytvorili platformu, ktorá bude rovnako prospešná pre médiá, ako aj pre potenciálnych inzerentov.“
Autorka fotografie: Nikoleta Mackovjak
Viac aj tu: https://indexmag.sk/2020/10/01/kosickemu-startupu-putuje-polmilionova-investicia/
Link: www.medializuj.sk